2012. máj. 6.

A Joss Whedon féle Batman

Ezt a cikket Fóri Ákos ajánlotta a figyelmembe.

Joss Whedon elárulta egy interjú kapcsán, hogy neki is volt ötlete a Batman széria újjáélesztésével kapcsolatban, ám a Warnernél süket fülekre talált és úgy néztek rá mint egy ufóra.

Egy konkrét jelenettel is példálózott, miszerint A kis Bruce Wayne-t össze vissza verték, majd egy nap Alfred ijedten szalad a Wayne kastély elé, mondván Bruce-t megint jól elagyabugyálták. De meglepetésére Bruce-nak kutya baja, majd azt mondja Alfrednek, hogy megtudja állítani a gonoszt. Ez lett volna ez a pillanat ahol megjelenik előtte a küldetése.


Nem csodálom, hogy ezek alapján nem kapott lehetőséget.  Nem hiszem, hogy egy 12 éves Bruce-nak majd egy kis iskolai verekedés fogja megmutatni az utat...


Biztosan láttátok már a Bosszúállókat. Én így utólag már nem dobok hátast tőle. Whedon nem egy Christopher Nolan, ezt tudja mindenki. A Bosszúállók sikerességét nem Whedon remekül megírt sztorija hozta meg, hanem a Marvel 4 éves előmunkálata, hogy összekötöttek minden filmet egymással. Ezek alapján jöhetett volna bármilyen rendező, akkor is sikeres lett volna a film. Hogy miért?

Azért mert moziban még nem volt ehhez hasonló film. Külön filmekben felvonultatott szuperhősök együtt harcolnak a gonosz ellen. Ez a Bosszúállók titka. Most itt nem a Bosszúállókat akarom szapulni, de az ő világuk sokkalta lazább mint Batmané. Ott lehet humorizálni és végtelen CG-s jeleneteket alkalmazni. Batman világa nem ilyen. A legtöbb ellenfél reális, így a fél órás CG-t alapból kilőhetjük és mellesleg nem egy leányálom Batman élete. 

Nemrég pedig egy olyan megjegyzést tett, hogy nem fél Christopher Nolan Batmanjétől.
Most pedig ez.. Nekem ez úgy hangzik mintha verné a mellét, hogy:

 "Vazze elküldtetek a francbe pedig milyen jó ötletem volt, most bezzeg világsiker filmet csináltam"
Szerintem kár Whedonnek itt a sértődött kisfiút játszani, mert rengeteg tartalmat alápakoltak, magyarán a film hatalmas bevétele nem az ő szaktudásának az eredménye.

11 megjegyzés:

  1. Nem annyira értek egyet a cikkel... Whedon (és nem Weedon :) nem rossz rendező. Szerintem rengeteg olyan ötlete van ami kilép a klisés megoldások alól. Az hogy milyen lett volna a Batman film amit ő rendez? Azt hiszem ezt sohasem tudjuk meg. Bár volt ilyen pletyka, hogy csinálnak egy Justice League filmet, az Avangers mintájára. Előbb felvezető filmek a hősökről, utána a közös zúzás. Nolan nem egyezett bele hogy az ő Batman-jét "használják", így előfordulhat hogy lesz még Batman film más rendezésében. :) Abban igazad van, hogy az a jelenet amit felvázolt nem túl meggyőző és abban is egyetértek hogy az Avangerst nem lehetett nagyon elszúrni a felvezető filmek miatt (pedig azok között volt egy-két alkotás amik nagyon rosszak voltak szerintem).

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, javítottam is a cikket, mert össze-vissza írom a nevét. Hol Whedonnek, hol Weedonnak, hol pedig Wheedonnak láttam.

    Én igazából nem láttam egy filmjét sem a Bosszúállókon kívül, de szerintem jobb is.
    Igazából nem tudom mit értesz az ötletek alatt :)Nem tudom itt a Bosszúállókba mi volt olyan nagyon egyedi ötlet, hiszen a film 90%-ában zúzás volt, ami amúgy marha jól nézett kis és tetszett is :)

    VálaszTörlés
  3. A keresztnevét pedig azt hiszem Joss-nak írják. De tényleg nem kötekedni jöttem :)

    Én még az Avangers-t nem láttam, majd pénteken nézem meg. Ezért nem is az abban szereplő "ötletekre" gondoltam. De hétvégén ígérem, megírom a véleményem a Bosszúállókról is :)

    Ha mégis rászánod magad hogy megnézz egy-két alkotását akkor ezeket ajánlom:

    Firefly - egy sci-fi - western sorozat, szerintem a legjobb alkotása
    Alien 4. - ebben azt hiszem "csak" íróként vett részt. Nem a legjobb Alien film, de nézhető
    Dollhouse - szintén sorozat, az alap ötlet szerintem zseniális, kár hogy elment egy rossz irányba az egész
    Cabin in the Woods - szintén íróként vett részt benne. Ezt még nem láttam, de az előzetesek tetszettek. Kíváncsi vagyok rá.

    VálaszTörlés
  4. Egyetértek a kritikával! A Borsotorrokalátörők nem volt egy nagy szám. Nolan járja a Batman Univerzum igazi útját, Whedon meg kiszolgálja a közízlést, ettől sikeres. Amúgy nem tehetségtelen rendező, a Firefly-ban is voltak jó dumák és jelenetek, de összességében mind a blockbustere, mind a sorozata egyetlenegy szóval jellemezhető: gyermeteg. (Bocsánat, akinek a szívébe gázoltam ezzel, de a saját vélemény szent.)

    VálaszTörlés
  5. Akkor ez nekem Epic Fail :D

    Viszont, hogy én is mondjak valamit, a film Avengers, nem Avangers :)

    Az Alien 4-az nekem K.O úgy ahogy van. A többit nem ismerem, de én most itt a Nolan-Whedon párhuzamról beszélek, mert ők itt a fontos szereplők.

    Whedon egyszerűen irigy Nolanre és ezt a vak is látja a nyilatkozatai alapján. Downey JR, meg ugye megkúrná Batmant és szétverné Bruce Wayne-t, ezt is tudjuk. Szóval kiborító néha ahogy viselkednek :)

    VálaszTörlés
  6. Mikor megnéztem a filmet, nem találtam az államat, beültem még egyszer rá, még aznap. Nagyon tetszett az egész. Mondom: "Fúú tömény akció, ultrajó hősök, legjobb szuperhősös film"
    Teltek a napok én pedig megemésztettem a filmet. Közbe megnéztem egy Sötét Lovagot is, és szépen rádöbbentem, hogy maga a film cselekménye és a párbeszédek nagyon gyengék.

    Az újdonság ereje, az ami miatt a film jó kritikákat kapott :)

    VálaszTörlés
  7. Márk, egyre többet szidod alaptalanul a Bosszúállókat... Nem szabad összehasonlítani a Sötét Lovaggal.
    Azzal a kijelentéseddel, hogy ezt a filmet bármilyen rendező meg tudta volna csinálni egyáltatlán nem értek egyet. Pl: Michael Bay első helyen... Vagy választhatták volna akármelyik előző Marvel film rendezőjét, de nem ezt tették...Igaz, hogy Whedon nem sokat rendezett ez előtt, csak forgatókönyvet írt (khm...Toy Story...Oscar-díjas).
    Csak ennyit még: Ez egy blogoldal (szubjektív hozzáállás) vagy egy tájékoztató jellegű Batman fanoldal(Objektív)? Ezt el kéne dönteni, mert az emberek akkor máshogy állnak hozzá az oldalhoz. Nekem ez az oldal egyelőre az utóbbi fajtának tűnik, de egyre szubjektívebben nézed a dolgokat.(pl.: Avengers filmkritika)

    VálaszTörlés
  8. A Metropolba is úgy reklámozzák, hogy a legjobb szuperhősfilm a Sötét Lovag óta. Jó, ez egy kis magyar ingyenes újság nem feltétlen mérvadó a véleménye, nyilván azért írták oda, hogy sokan nézzék. Ez lényegtelen.


    Én egy szóval nem mondtam, hogy a Bosszúállók egy rossz film. A cselekmény és pár párbeszéd nagyon gyenge és ez igaz is. Sok dolog van amit nem értenek fórumokon és én se értek.

    SPOILER!
    Például ott van Bannernek az a mondata a végén, hogy ő "mindig dühös" , hogy ezzel mit akart mondani, máig nem értem. Lehetséges, hogy az az értelme, hogy most már ő irányítja HULK-ot, de az akkor miért támadta meg a Fekete Özvegyet?
    SPOILER Vége

    Az ilyen mondatok miatt érzem gyengének a filmet, aminek az erőssége egyértelműen az a sok harc és poén, amivel tele volt rakva.

    Azért írtam azt, hogy bárki megrendezhetné, mert a harcokat elég kitalálni. Whedon bemegy és vázolja az ötletét a rajzolóknak, akik 120 féle képen megrajzolják az adott jelenetet, neki csak ki kell választania a neki tetszőt. A többi a grafikusok elvégzik, amire ő vagy rábólint, vagy finomítanak rajta :)

    A humort pedig nem lehet kihagyni ha Tony Stark is ott van. Azok ténylég nagyon ütöttek és jókor voltak jó helyen. Én például Tony karakterét sem értem. Az első részben beképzelt viccelődő, majd a film végére megjavul és jófiú lesz. Jön a második rész és megint azt a beképzelt karaktert kapjuk vissza, aki aztán a film végére megint megkomolyodik. Ez így van a Bosszúállókban is.

    Összességében jól szórakoztam a filmen, de ez nem csak Whedonnak köszönhető.

    Hogy a kérdésedre válaszoljak így a végére: Ez egy Batman fan oldal, ahol a szerkesztőnek is megvan a maga véleménye, amivel természetesen nem kötelező egyetérteni. Ezért senki nem haragszik meg és semmilyen negatív hatás nem éri azt akinek nem tetszik egy cikk hangvétele.

    VálaszTörlés
  9. SPOILER
    Bannernek az a mondata tényleg elég gyenge volt. Bár voltam így a Sötét Lovagnál is, aztán megnéztem angolul és ott érthető volt a párbeszéd. Majd meg kell nézni angolul is az Avengers-et.

    VálaszTörlés
  10. Whedon erőssége a karakterkezelés. A Firefly-t is ezért szerettem, és az Avengers-t is most többek közt (nem is beszélve a zseniális Dr. Horrible's Sing-along Blog-ról). Nyilván a nagy hype és ügyes marketing miatt lett ekkora kasszasiker a Bosszúállók, de nekem személy szerint nagyon ott volt a film, a párbeszédek, a hősök egymással való kekeckedései, a képregényrajongóknak szánt utalások mind egy jó rendezés benyomását keltik nekem. Szóval én bírom Whedont nagyon, mint filmest és mint képregényest is. Nolan Batmanét is imádom, de szerintem semmi értelme összehasonlítani a két filmszériát, már csak azért sem, mert teljesen más zsáner.

    VálaszTörlés
  11. Pilgrim! Hát akkor lépjél hátra kettot és tiszta erodbol BASZD ARCON MAGAD!!!
    (Itt az én véleményem)

    VálaszTörlés