2012. júl. 27.

TDKR - Kritika update!

Figyelem spoileres!

A mai nap folyamán lehetőségem volt ismét megtekinteni a Felemelkedést, ezáltal pár dolog olyannyira tisztázódott bennem, sőt ennek fényében még az értékelést és módosítanom kell.

Az akció és a történet sokkal jobban hatott második nézésre, sőt Batman első feltűnését is nagyon favorizáltam. Zseniálisnak tartom, hogy a flashbackekben Joey King-nek rövid haja van, hiszen ezzel sokan elhittük, hogy ő Bane. Peter Foley halála nagyon érdekes, mivel emlékszem, hogy felvették amint elütik, de gondolom a PG-13 miatt kellett kivágni.
Viszont, hiába írtátok kommentben, hogy beszélnek arról, hogy Bane gázt kap a maszkon keresztül, nem nem térnek ki, maximum a végső csatánál lehet hallani, ahogy szivárog a gáz a maszkból. Ezt jobban meg kellett volna magyarázni, engem legalábbis nagyon érdekelt volna. Amit egyáltalán nem vettem észre az első vetítés alkalmával az az, hogy Bruce visszadobja azt a kötelet a börtönbe, amin Bane-nék lemásztak. Magyarul a többiek is kimászhatnak ezáltal. Igaz, hogy vajmi kevés szerep jutott Cillian Murphy-nek, de azon nagyot mosolyodtam, hogy bármit választanak az "elítéltek" így is-úgyis ki kell menniük a jégre. A Daggett-es jelenet nagyon erőteljes és tiszteletet parancsoló. Jól láthatóan Bane-t semmi nem tudja megállítani. Ja és amit a Blackgate előtt levág, az számomra a Felemelkedés fénypontja. A magyar szinkron ott, azon a ponton kiváló, érezni lehet ahogy László Zsolt minden erejét beleadja. Az angol verzión viszont jól hallható, hogy utólag javítottak Bane hangján és a mondatain. Látszik, hogy Hardy-nak sok esetben nem úgy forog a szeme és ahogy azt a hangja sugallja. Ettől függetlenül ördögi amit művel. Nagyon tetszett. Apropó, azt észrevettétek, hogy a prológusban hallható "With No Survivors"-t teljes egészében kicserélték? Nekem rögtön feltűnt. Nem csak azért mert teljesen más, hanem mert hallani lehet a hang "beúsztatását", ergo nem illett oda eredetileg. Ez pedig csak pár másodperc volt, bele se merek gondolni, hogy hány ilyen jelenetet vettek újra a fikázó kritikusok miatt... Na de a lényeg, hogy nekem sokat javított az összképen az újranézés.

A 9,3-at át kell javítanom 9,6-ra, ami már-már Sötét lovag szint. Nagyon várom a Blu-ray kiadást!
 
 


6 megjegyzés:

  1. No igen, Foley halála számomra az egyik zavaró pillanat volt. Oké, hogy a fontosabb szereplők közé tartozott, de éppen a képen látható kivágott jelenet miatt úgy éreztem "feleslegesen" hosszan mutatják a mozdulatlan holttestet egy akciódús rész kellős közepén. Lehet, hogy csak én vagyok vele így... De pont ez a kép lett volna az ő "visszatérésének" katarzisa, ahogy "egyedül száll szembe" egy Tumbler-rel.

    VálaszTörlés
  2. Én már nagyon várnék egy igazi Nolan-féle rendezői verziót! Szerintem erre a filmre bőven ráférne! Nekem elsőre is hihető volt a 4 órás verzióról szóló hír, amit persze meg is cáfoltak. Most, hogy láttam volt egy olyan érzésem, hogy ez a film nagyon meg volt vágva.
    Egyébként én a MOM Parkban néztem meg a feliratos verziót éjfélkor, és a kép ott is borzasztó rossz volt, de erre sajnos a mozi közleménye nem tér ki.

    VálaszTörlés
  3. Az tény, hogy nem mondja ki, hogy gázt kap, de Miranda asszem úgy fogalmaz, hogy "a maszk tartja kordában a kínjait", ebből pedig szerintem elég egyértelmű a dolog.

    VálaszTörlés
  4. Hallani is lehet, hogy szivárog neki, amikor Bane kiüti az egyik "csövet" De én valami monumentálisabb bemutatást vártam, valószínűleg ezért vártam, hogy kitérnek rá. Ja és azt hiszem, hogy Emma Thomas valami olyasmit mondott, hogy Bane nagyon dühös és hatalmas fájdalmak gyötrik a filmben. Na sajnos erre sem derül fény :/

    Szerintem amit Joker ír, az valóban igaz lehet. Leforgatták, de kivágták mert hosszú lett volna.

    VálaszTörlés
  5. Én bízom benne, hogy a Blu-ray kiadásra összehoznak valami rendezői verziót, vagy extraként legalább fél óra kimaradt jelenetet tesznek rá a lemezre! Nolant ismerve inkább a 2. megoldás a valószínűbb, bár ez a film simán megérne egy rendezői változatot! Több jelentet nem volt benne az előzetesekből is(pl. amikor a Tumblerrel ostromolják meg a városházát, vagy amikor a macskanő jön le a lépcsőn a motorral, valamint FOX és Miranda pérbeszéde stb). Szerintem elfért volna néhány infó Jokerről is a sztoriba!
    Amúgy másodszorra megnézve IMAX-ben már sokkal ütősebb volt a film, még a szinkron ellenére is! Ettől függetlenül még mindig a Sötét lovagot tartom a legjobbnak egyértelműen a Joker miatt! Mondjuk ennél jobb lezárást nem nagyon láttam még.
    Szerintem nem forgattak a hang miatt újra semmit, főleg az elejét nem! Nekem úgy tűnt, hogy full ugyanazt mondja, mint a prológusban.

    VálaszTörlés